fredag den 29. april 2011

Live on stage: Xander


Torsdag aften (28/4) gæstede Xander et udsolgt lille Vega på Vesterbro.
Jeg må ærligt indrømme, at mine forventninger til koncerten var lidt blandede.
Til dels så frygtede jeg, at der ville gå breezerfest og teenagepigeskig i den, men på den anden side så forventede jeg også, at Xander ville levere et godt show og at sangene fra albummet "Over skyer under vand" ville fungere ligeså godt live, som de gør på pladen.

Xander gik professionelt til opgaven og virkede meget ydmyg over endelig at give en rigtig koncert i sin hjemby. Både hans sang og rap sad hvor de skulle, han havde en rigtig god kontakt til publikum og på et tidspunkt under koncerten hoppede han ned blandt publikum mens hans sang videre (til de omkringstående teenagepigers meget store glæde)

Xander var dog ikke ene mand på scenen, da han var flankeret af en del kompetente herrer. Med sig, havde han nemlig medbragt sin bror, Marcus på percussion, Anders Meinhardt fra F.U.K.T. på trommer og DJ Turkman Souljah på keys og scratch.
Hele bandet spillede rigtig godt sammen og setuppet fungerede rigtig fint. Især må jeg fremhæve Anders Meinhardts sublime trommespil, hvilket tilføjede koncerten en solidt spark i den rigtige retning.

I løbet af koncerten fik Xander desuden besøg af et par gæster, og hvis man har hørt pladen, blev man ikke overrasket over at se henholdsvis Sarah West (på "Et andet sted") og Bai-D (på "Hør mit hjerte slå") på scenen.
Xander fik rundet alle numrene fra debutalbummet, men der var også plads til to numre der ikke er at finde derpå. Nemlig det Drake inspirerede "Falder for din type" og X-Factor sangen "Min øjesten" og selvfølgelig blev koncerten afsluttet med "Det burde ikke være sådan her" hvor der var dømt fællessang i salen.
Efter min mening, så var højdepunktet dog den fænomenale "Hovedet i spindelvæv" hvor Xanders mor, Anne Linnet, er blevet samplet til omkvædet. Det er et virkelig stærkt nummer og blev fremført så den sad lige i skabet!

Alt i alt så var jeg, på trods af en overvældende stor del af publikum bestod af skrigende teenagepiger (men det er jo hvad man kan forvente når man er til koncert med Xander) rigtig godt underholdt under det meste af koncerten og jeg syntes bestemt at Xander bestod aftenens optræden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar