tirsdag den 6. maj 2014

1 time til dit sind - maj 2014



Yo yaw,
Bedre sent end aldrig! Her er her maj måneds playliste med numre som jeg synes fortjener din opmærksomhed. Jeg håber at du digger det. 

Playlisten kan høres på Spotify lige her
Dilated Peoples - Back Again

Jeg er ret stor fan af Dilated Peoples, der gæster årets Roskilde Festival, men på en eller anden måde var det her nummer fuldstændig gået forbi min næse. Anyways så er det Dilated som man kender dem bedst, over et hella dope beat fra Alchemist.

Professor P & DJ Akilles - Down For Mines (ft. DJ Static)

Det her nummer var totalt gået forbi min næse. Svenske Professsor P og DJ Akilles får besøg af DJ Static og sammen dropper de et klassisk hiphop nummer, der kunne lyde som Premo i topform. Nok det nummer jeg har hørt mest i løbet af sidste måned, det er så fedt! 

Atmosphere - Southsiders

Titelnummeret fra Atmospheres helt nye album. Har kun lige fået hørt det sporadisk igennem, men hvis man har hørt The Family Sign, så ved man nogenlunde hvad man kan forvente. Det her nummer stak lidt ud, da jeg lyttede pladen igennem, specielt på grund af det markante beat med den distortede guitar og de hårde trommer. Slug og Ant er tilbage!

Action Bronson - Alligator

I går blev det annonceret at Action Bronson rammer VEGA til sommer. Det skal naturligvis fejres med en af skæringerne fra EP’en Saaab Stories. Jeg havde det lidt svært med ham i starten, men da jeg først kunne se ud over at han lød sindsygt meget som Ghostface Killah, begyndte han at vokse ret megetpå mig.
  
L’Orange - Eventually

L’orange har begået endnu en fantastisk plade med albummet The Orchid Days. Han formår at skabe hele universe ud fra hans instrumentaler, der bliver krydret med støvede, gamle filmcitater. Det holder 100% og jeg kan varmt anbefale at man tjekker op for hele albummet!

The Left - Gas Mask

The Left består af producerern Apollo Brown, rapperen Journalist 103 og DJ Soko og sammen laver Detroit gruppen hiphop som det lød i 90’erne. Det er tilbageskuende på den fede måde.  

Public Enemy - Harder Than You Think

I de seneste uger har de to drenge fra DRs Monte Carlo cruiset rundt i USA til tonerne af Shirley Bassey nummeret Jezahel. Dette nummer danner grundlag for dette nummer. Sindsyg lækker sample af hornet gør dette nummer til en klassisk PE banger. 

Nubian Crackers - Do You Wanna Hear It? ft. Artifacts

Det her nummer ved jeg ikke rigtig noget om. Faldt over det ved en tilfældighed, da jeg scrollede rundt i Spotify. Men det er vist en gammel sag fra 1993, men ret meget smæk på. Jeg digger det i hvert fald. 

The Roots - The Next Movement

Vi får fornøjelsen af at opleve the Roots til årets Vanguard Festival. Jeg har aldrig set dem før, så jeg glæder mig sindsygt meget. Dette nummer er sindsygt chillet og indeholder alt det der gør det Roots fede: Lækkert beat, gode cuts, Black Thoughts rå vokal og en fandens masse funkyness! 

Large Professor - Key to the City

Endnu en kunstner der er blevet annonceret til Vanguard. Large Professor er kendt fra gruppen Main Source, der kom frem i de tidlige 90’ere i New York. Han har dog også fået en 

Naughty By Nature - Feel Me Flow

Endnu et ældre nummer. Denne gang fra Naughty by Nature. Det er sgu en klassiker og man kan kun blive i godt humør af at høre den. 

Will Smith - So Fresh ft. Biz Markie & Slick Rick

Vi holder det lidt mere old school og derfor byder jeg nu på Will Smith der får besøg af Biz Markie og Slick Rick på det her dejlige nummer der er en hyldest til de gode gamle dage i hiphop. Et kriminelt overset nummer fra en temmelig poppet plade. Ja det er fra Willennium.. Den med Will2K og Wild Wild West.

Nas - One Time 4 Your Mind

Illmatic har næsten lige haft 20 års jubilæum og i den forbindelse har den fået ekstra meget rotation herhjeme. Det er nærmest en umulighed kun at vælge ét nummer, men valget faldt på denne her. Mest fordi det bare er fantastisk, men også fordi det er det nummer der har givet inspiration til navnet på denne playliste og desuden er det førnævnte Large Professor der har produceret nummeret.  

Anders Mattehesen - Superstars ft. Østkyst Hustlers & MC Einar

Vi holder det lidt mere old school. Disse fire drenge lavede i 2010 en hyldest til de klassiske Adidas Superstars på samme måde som Nas, Kanye, Rakim og KRS-One lavede en til Nikes Air Force 1’s. Samtidig bliver der plads til at se lidt tilbage til de gode gamle dage, hvor det hele bare var lidt federe. I øvrigt har de begået den genistreg at sample rådhusklokkerne. Det holder fandeme!

Tudsegammelt - Genopstandelsen

April blev også måneden hvor Tudsegammelt droppede deres 10” vinyl med seks nye numre. På åbningsnummeret fortæller tudserne lidt om hvad de har lavet mens de har været væk fra den danske hiphopscene. Smid lige et dope beat fra Lars da Fari og cuts fra DJ Jux oveni, så har man endnu et dope nummer fra Tudsegammelt.  

Intensiv MC - Et Længe Ventet Drama

April bød også på den længe ventede EP fra ForsvundenSammenhæng rapperen Intensiv MC. Jeg digger det sindsygt meget og jeg er vild med at han kører den hardcore østkyst 90’er stil fuldt ud. Hvis du digger der her nummer, skal du virkelig tjekke op for resten af EP’en. Den er sindsygt velproduceret og unge Intensiv har potententiale til at blive en rigtig vild rapper.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar